Domov » Publikace » Transparentní samospráva » Balíček 40 protikorupčních opatření » 2  Transparentní úřad jako služba občanům

2  Transparentní úřad jako služba občanům

Moderní podoba městského či krajského úřadu má blíže k poskytování bankovních služeb, než k vrchnostenskému vyřizování žádostí poddaných. Občana vstupujícího do budovy moderního úřadu ovane atmosféra hesla “náš zákazník – náš pán”, neboť ho za prosklenými přepážkami a dveřmi čekají vlídní a odborně proškolení úředníci. To ale jen v těch výjimečných případech, kdy se musí na úřad dostavit osobně, neboť naprostou většinu komunikace s úřadem vyřizuje on-line přes internet. Atmosféru otevřenosti úřadu podporují i zdánlivé detaily, kterými dává úřad najevo, že nemá co skrývat a že si je vědom faktu, že je financován z daní občanů. Takovými “detaily” jsou například veřejné pracovní kalendářezáznamy ze služebních cest (opatření 2.42.5).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *